مقایسه کفپوش ها
بررسی و مقایسه انواع کفپوش خودرو

بررسی و مقایسه انواع کفپوش خودرو

در این مقاله قصد داریم انواع کفپوش خودرو را بررسی کنیم و به شما برای انتخاب محصول مناسب اتومبیل تان کمک کنیم. برای سهولت کار شما از نکات ابتدایی شروع می کنیم و بعد وارد بخش های تخصصی ترمی شویم پس با کارلوکس همراه باشید.

کفپوش چیست و چه کاربردی دارد؟

کفپوش ها در پایین ترین قسمت کابین خودرو قرار می گیرند و باعث دو چندان کردن زیبایی خودروی شما می شوند اما اگر فکر می کنید این وسیله صرفا جنبه ی تزئینی دارد سخت در اشتباهید! یک خودروی بدون کف پایی مانند یک خانه ی بدون فرش است ، کف پایی ها در نظافت خودرو نقش به سزایی دارند و اکثر آن ها هنگامی که قصد تمیز کردن خودرویتان را دارید به آسانی از خودرو خارج می شوند و به همان آسانی سرجایشان بر می گردند. اگر توانایی این محصول در زیبا کردن خودرو و نظافت آن توجه تان را جلب نکرده است باید اضافه کنم که یک کف پایی مناسب مانع آسیب دیدن کف خودرویتان هم می شود. حالا که کاربرد شان را به طور کلی برایتان توضیح دادیم قصد داریم انواع آن ها را به طور جداگانه بررسی کنیم تا شما بتوانید راحت تصمیم تان را برای خرید کردن بگیرید.

چند نوع کفپوش داریم ؟

به طور کلی ۲ نوع کفپوش داریم : یک تکه و چند تکه.

میتوان گفت کفپوش های یک تکه نوع بدقلق هستند ، جنس آن ها معمولا از پلاستیک است و شما برای استفاده از آن ها باید صندلی ها و کنسول های زیر آرنجی را باز کنید که کار چندان راحتی نیست. البته لازم به ذکر است که طی چند سال اخیر کارخانه های داخلی تولید خودرو به صورت استاندارد از نوع پلاستیکی آن در ماشین هایشان استفاده می کنند.
کفپوش های چند تکه محبوب ترهستند و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. اگر حالت استاندارد را در نظر بگیریم این مدل برای یک خودروی ۴ درب به صورت ۳ تا ۵ تکه تولید می شوند ، ۲ تکه برای صندلی های جلوی خودرو و ۱ یا ۳ تکه برای صندلی ها عقب. برای انتخاب این نوع کف پایی ها باید به جزئیات بیشتری توجه شود : مواردی مانند طراحی و جنس بسیار مهم است ، در رابطه با جنس شان چرم و پلاستیک متداول تر هستند زیرا در طول زمان مقاومت بیشتری در برابر ساییدگی و پوست شدن از خود نشان می دهند.

کفپوش خودرو

جزئیات بیشتری از جنس کفپوش ها را بررسی کنیم!

حالا که با کاربرد زیرپایی ها به طور کلی آشنا شدید اجازه بدهید انواع موجود در بازار را بررسی کنیم.

  • -مرسوم ترین ، ارزان ترین و ماندگار ترین نوع کفپوش ، نوع پلاستیکی است. این مدل عمدتا جنس سخت و مقاومت بالایی دارد و قابلیت انعطاف پذیری پایینی دارد. اما نوع مرغوب تری هم دارد که به سادگی شکل کابین خودرو را به خود میگیرد و لبه هایش تا نمیشود. ضد آب هستند و مانع ورود رطوبت به درون خودرو می شوند.
  • -در دسترس ترین زیرپایی ها از جنس موکت هستند که به آن ها کفپوش های موکتی هم گفته می شود. آن ها از دو لایه تشکیل می شوند،رویه ی نمدی با پایه ی پلاستیکی که باعث کاهش لغزش می شود. از مزایای این محصول می توان به آن اشاره کرد که به آسانی قابل دسترس هستند و در همه ی فروشگاه های لوازم خودرو پیدا می شوند. به راحتی شکل می گیرند و کل خودرو را می پوشانند و در جذب گرد و خاک بسیار عالی عمل می کنند اما بی عیب هم نیستند ، معمولا عمرشان کم است ، پس از مدتی فرم اولیه ی خود را از دست می دهند و شل می شوند بنابراین نمی توانید مدت زمان طولانی از آن ها استفاده کنید.
  • -مهم ترین نوعی که قصد داریم در این مقاله آن بررسی کنیم کفپوش ۳ بعدی است ، این محصول جدیدترین کفی موجود در بازار است. که توسط شرکت های داخلی و خارجی تولید می شود و در حال حاضر از همه ی انواع دیگر زیرپایی های خودروی موجود در بازار سبقت گرفته است. قیمت این محصول نسبت به انواع دیگری که معرفی کردیم بالاتراست اما باید به شما این اطمینان را بدهیم که هزینه کردن برای کفپوش های سه بعدی ضرر محسوب نمیشود. آن ها مخصوص خودروی شما طراحی می شوند،کاملا کف خودروی شما را پوشش میدهد و به هیچ عنوان مزاحم پدال های شما نمیشوند. اگر بی احتیاطی رخ دهد و کمی مایعات کف خودرو بریزید مایعات ریخته شده، با استفاده از شیارها به بخش انتهایی مخزن هدایت می شوند و از کثیف شدن موکت جلوگیری می کنند. جنس آن ها می تواند پلی اورتان،پلاستیک،چرم باشد و قیمتشان با توجه به جنسشان تعیین می شود.

خب انواع مختلفی را بررسی کردیم ، همانطور که مشخص است بهترین نوع موجود در بازار کفپوش های ۳ بعدی هستند که با جدیدترین تکنولوژی تولید می شوند پس اگر هزینه ی محصول از نگرانی هایتان نیست بهترین انتخاب برای شما همین است.

نتیجه گیری کلی کارلوکس برای شما :

-جنس،مواد سازنده ی اولیه،قابلیت نظافت و ظاهر زیبا از نکات ابتدایی است که باید به آن توجه کنید.

-کفپوش هایی که برای همه ی ماشین ها بدون در نظر گرفتن نوعشان مناسب هستند معمولا انتخاب خوبی نیستند.

-اگر کف پایی شما مایعات زیادی به خود جذب کند و تمیز نشود به مرور باعث پوسیدن کف خودروی تان می شود.

-خطر لغزش کفی ها را جدی بگیرید،سر خوردن کفی زیر پا برای پدال های شما مشکل ایجاد می کند و می تواند باعث ایجاد حادثه شود.

کفپوش های کارلوکس :

ما در کارلوکس انواع و اقسام کفی ها را برای شما موجود کرده ایم و با یک گشت و گذار ساده در سایت می توانید کفپوش های موکتی و ۳ بعدی مناسب خودروی تان را پیدا کنید و در صورت تمایل خریداری کنید. در کارلوکس کیفیت کارها تضمین شده هستند و امنیت و رضایت شما در اولویت کار ما قرار دارد.

امیدوارم خواندن این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

خرید انواع کفپوش خودرو