بازی جذاب تسلا با اعداد بزرگ!

بازی جذاب تسلا با اعداد بزرگ!

تسلا یک شرکت خودرو سازی آمریکایی است که انقلابی در صنعت خودرو های الکتریکی به وجود آورد. تا قبل از تسلا تصور عامه مردم از یک خودروی الکتریکی یک لاکپشت متحرک بود که به زحمت می تواند 180 کیلومتر بر ساعت را روی آمپر خود ببیند. اما تسلا با خودرو هایی به بازار آمد که با اختلاف از بقیه خودرو های برقی سریع تر است و سرعت به مهم ترین برگ برنده تسلا مبدل گشت.

تسلا رودستر

در اینکه ایلان ماسک موسس شرکت تسلا یک نابغه است شکی نیست. ایده های او باعث شدند تسلا از شرکتی کوچک به برندی عظیم تبدیل شود که نام های بزرگی مثل بوگاتی را به چالش بکشد. در سال 2017 اولین نسخه تسلا رودستر معرفی شد و یک سال بعد اولین نمونه پروتوتایپ تسلا رودستر جدید در معرض دید عموم قرار گرفت و قرار شد سال 2020 به بازار معرفی شود. امروز در کارلوکس به بررسی Tesla Roadster 2020 می پردازیم.

Tesla Roadster 2020

طراحی و ظاهر، فراتر از زمان

اولین چیزی که در بار اول دیدن این خودرو به ذهنمان خطور می کند این است که انگار این خودرو از آینده آمده. طراحی آن بین یک خودروی اسپرت و یک سوپراسپرت است. از پشت تا حدودی شبیه محصولات پورشه و از نمای بغل و جلو هم کمی شبیه لایکان هایپر اسپرت است. برخلاف تصور این خودرو 4 نفره است و 2 نفر هم در صندلی های عقب جای خواهند گرفت.

Tesla Roadsterوقتی که درب خودرو را باز می کنیم این عجیب بودن دو چندان نمود پیدا می کند. داخل این خودرو شبیه هیچ وسیله ای در کره زمین نیست! فرمان تسلا رودستر شبیه هواپیما است و این مدل را در هیچ خودروی استانداردی ندیده بودیم. داشبورد خودرو متشکل از یک صفحه تخت و صاف و یک مانیتور بسیار بزرگ است. در تسلا رودستر جدید هیچ دکمه ای وجود ندارد و این مانیتور عظیم الجثه همه کار را انجام خواهد داد. تسلا به جمله ” زیبایی در سادگی ست” معنای حقیقی داده است!

داخل کابین تسلا رودستر

موتور تسلا رودستر، معجونی بی نظیر از اعداد خارق العاده!

این قسمت از متن ما جایی است که ماشین باز ها نیاز به آب قند پیدا می کنند!

تسلا رودستر 2020 دارای 3 موتور الکتریکی است که 2 تای آن در عقب و دیگری در جلوی خودرو قرار دارد.این باتری های 250 کیلوواتی می توانند 10000 نیوتون متر گشتاور تولید کنند! درست متوجه شدید 10000 نیوتون متر گشتاور به چرخ های عقب می رود، پدیده ای  که در هیچ خودرویی دیده نشده است. با این که از تعداد اسب های بخار این موشک الکتریکی خبر نداریم اما می دانیم که این تسلای بی نظیر در 1.9 ثانیه از صفر به صد، در 4.2 ثانیه از صفر به 160 و در 8.8 ثانیه به 400 کیلومتر بر ساعت می رسد و در نهایت امپر تسلا عددی نزدیک 500 کیلومتر بر ساعت را نشان می دهد! برای درک بهتر آن 1.9 ثانیه باید بگوییم داج چلنجر دیمن در 2.3 ثانیه از صفر به صد می رسد!

نمای پشتی تسلا رودستر

تسلا وعده شکستن رکورد دیگری هم داده است . . .

بحث مسافت قابل طی کردن یک بحث بسیار پر اهمیت در خودرو های برقی است که شرکت های خودرو سازی بزرگ در دنیا همیشه دنبال راه حلی برای افزایش آن هستند. ایلان ماسک اعلام کرده تسلا رودستر 2020 می تواند بیش از 1000 کیلومتر با یک بار شارژ بپیماید. با علم بر این که اصولا خودرو های الکتریکی بین 300 تا 700 کیلومتر برد مسافتی دارند در می یابیم این عدد هم عدد شگفت انگیز دیگری است که تسلا به آن دست یافته است.

نمای کلی بهترین خودروی الکتریکی

تسلا و رقبا!

اصلی ترین رقیب این خودرو پورشه تایکان است. یک سدان برقی که 2 موتور برقی دارد و از لحاظ فنی شبیه تسلا مدل S بوده است. در 3.8 ثانیه از صفر به صد می رسد و حدود 400 کیلومتر هم برد مسافتی دارد. همان طور که از اعداد بر می آید تایکان در مقابل رودستر 2020 حرفی برای گفتن ندارد مگر این که پورشه برای رقابت با تسلا برگ برنده جدیدی رو کند که البته بعید است بی سر و صدا این کار را انجام دهد.

پورشه تایکان

سخن آخر

هیچ کس در دنیای خودرو ها نمی تواند منکر مهندسی بی نظیر تسلا بشود. خودرویی که آمده است که اعداد عجیب رو کند و رکورد ها را بشکند. این خودرو قرار است از میانه سال 2020 به بازار عرضه شود و اگر می خواهید این شاهکار مهندسی و اثر هنری عصر جدید را سوار شوید باید 50 هزار دلار پیش پرداخت به آقای ماسک تقدیم کنید!

مجله اینترنتی کارلوکس